így élünk mi...

a világ két retardált teknősbéka szemével...

imádjatok minket.

a ti véleményetek:

  • Travi: grat a poszthoz érdekes! (2011.07.29. 14:05) dinókkal táncoló
  • Travi: @agymax: Menj már! Az egy marhajó állás! Melyik cégnél vagy? (2011.07.21. 18:50) csak szívják a vérem
  • agymax: @Travi: annál is rosszabb, logisztikus vagyok. a cust.serv. magyarul ügyfélszolgálat. segíthetek? (2011.07.19. 12:12) csak szívják a vérem
  • Travi: Tehát customer service associate vagy? Az magyarra lefordítva mi? (2011.07.19. 12:04) csak szívják a vérem
  • agymax: berasategui étterme 2011-ben a világ 29-ik legjobbja www.guardian.co.uk/lifeandstyle/interactive/... (2011.07.15. 11:09) étkezz velem
  • Lali: a penztarcad nem eleg vastag. (2011.07.13. 15:37) Vegyesség
  • agymax: lehetsz a takarítónőm. főzni nem tudsz elég jól, szóval szakácsnak nem kellesz. (2011.07.13. 15:34) Vegyesség
  • agymax: mondjuk hágában az escher múzeum adja. en.wikipedia.org/wiki/M._C._Escher (2011.07.13. 10:33) tulipán, fapapucs, dildo
  • agymax: 1. a "z+ '90-es évek top 10" egy név, nem feltétlenül jelenti azt, hogy az én listám is 10 tagból ... (2011.07.13. 10:26) tulipán, fapapucs, dildo
  • BoB23: Figyu mán Kicsirigó!! 1. Lehet, hogy velem baszott ki a matematika, de a Top 10 az nálam nem 7 :D:... (2011.07.12. 19:11) tulipán, fapapucs, dildo
  • Utolsó 20

ez meg hogy került ide?

2011.01.19. 19:00 agymax

la grand bouffe

egyszer csak úgy döntöttem, hogy nem csak olvasni és a nyálamat csorgatni kéne, hanem ki is lehetne próbálni egy komolyabb éttermet. mivel ez itt nem bugyi, rákerestem a környéken lévő 2 vagy 3 csillagos éttermekre és megnéztem melyik van legközelebb (ez is egy lényeges kényelmi szempont). találtam is egyet mindössze 30 km-re a tengerpart felé.

nem állítom, hogy simán odajutottunk: gondoltam nem kell gps ilyen rövid útra, így memorizáltam a tervet; kár, hogy valamit rosszul, így 20 perc bolyongás után inkább tárcsáztam a 0-24 tudakozót (lali az internet előtt) és segítséget kértem. egy mellékútról nyíló mellékút mellett volt egy kis nádas mögött.

leparkoltam a kis ford fiestát a nagyjából 25 darab x5, q7, cayenne és egyéb téli hobbiterepjáró közé majd egy rendkívül boldog pincér kirohant, hogy kinyithassa nekünk a kocsiajtót a -150 fokos időben. miután átjutottunk pár elég limitált munkakörrel rendelkező emberen (egy recepciósszerű, egy kabátelvevő, egy az asztalunkhoz vezető) leültünk a fotelekkel ellátott asztalhoz és próbáltuk kitalálni mi lehet a protokoll ilyen helyeken.

persze hollandokhoz méltó módon a fűtést még egy ilyen elit étteremben sem erőltetik, mert pénzbe kerül, szóval kicsit fáztunk, de ezt már megszoktuk. megkaptuk az étlapot és a kb 80 oldalas borlapot. persze már előre eldöntöttük a netes étlap alapján, hogy a kis és a nagy menüre repülünk rá, előbbit a bormenüvel kiegészítve. ez persze nem a sztenderd eljárás (általában csak azonos menüt hoznak ki, hogy egyszerre szolgálhassák fel a fogásokat), de rövid válságtanácskozás után a séffel, a pincérek elfogadták a kérést...

itt található a menünk. kaptunk 3 előételt, ebből az egyik egy zserbóra emlékeztetett, de amint bevettem a számba egyből eltűnt a nyelvemen. konkrétan nem volt mit lenyelni. kicsit megijedtem. miután ezt letudtuk, elkezdték kihordani a fogásokat hosszabb-rövidebb szüneteket tartva köztük. gondolom ennek is van valami tudományos háttéranyaga, a brit tudósok 5 éves projekt keretében kutathatták, hogy hány perc az ideális szünet két étel között.

a teljes menüt most nem fogom leírni, mivel nincs annyi türelmem, de néhány dolgot azért kiemelnék. egyrészt boldogan vettem tudomásul, hogy egy újabb drága hobbit húzhatok le a listáról, ugyanis utálom a kaviárt. mindeddig nem kóstoltam komolyabb kaviárt, de most már tudom, hogy extrém halízű, amit én viszont nem komálok. több pénz marad whiskyre, jee. igazán finom volt az általam desszertnek tekintett hal: édes tejben főtt, rebarbarával és naranccsal körítve ez szerintem édesség és nem főétel. érdekes módon legjobban nem egy étel fogott meg, hanem egy mellékszál: a lepényhalhoz tartozó almaszósz. a granny smith-ből készült 3 pötty a tányéron (tényleg akkora volt, mint a körmöm) olyan intenzív ízű volt, mint ha megettem volna egy fél kiló almát. a dobogón második helyet elfoglaló rizottó nem sokban hasonlított az általam készített sűrű masszára, nagyon könnyű étel volt; nem is lehetett volna másképp nagyjából 10. fogásnak kihozni... a lényeg persze a frissen ráreszelt szarvasgomba: külön kis asztalon érkezett egy nagy fémkupola, alatta egy kis porceláncsésze, amiből egy szép méretes szarvasgomba került elő. a pincérnő hófehér kesztyűben reszelt le precízen 10 hajszálvékony szeletet a speciális szarvasgomba-reszelőn (ezt is hiába keresnéd a konyhámban).

az egyetlen dolog, ami nem ízlett az este folyamán a desszert volt. ebből két variáció létezett: férfi és női. az enyém egy kibaszott édes banáncsoda volt, számomra szinte ehetetlenül sziruposan. a másik viszont egy remekmű: egy hatalmas "gyöngy", aminek hajszálvékony fala van, bárhol hozzáérsz betörik. fel kell törni a tetejét (nagyjából annyi, hogy hozzáérsz), mint egy tojást és a lényeg a belsejében van - vaníliás, kávés, kardamomos nagyon jól eltalált édesség. ezután még került egy nagy tálca bonbon az asztalra, tudod, ha még éhes lennél. mivel a banáncsodát nem ettem meg teljes egészében, így inkább a bonbonok közül szemezgettem, természetesen mind itt készült - kézzel.

mivel a vacsora összesen 4 órán át tartott, hogy ne aludjak el hazafelé még berendeltem egy kávét. azaz a számla alapján "coffee service"-t. hoztak egy kis asztalt, egy hatalmas tálcán féléves herendi porcelán termelést, 3 hatalmas tálat tele narancsvirágos pillecukorral, karamellel és turrónnal. a kis asztalra pedig egy hatalmas tálca került 11 kerámiaedénnyel. minden edényben kézzel készült trüffelek sorakoztak, amikből szabadon választhattunk - volna, ha nem lettünk volna annyira tele, hogy elfeleztünk ketten 1 trüffelt.

fizetésnél még elgondolkodtam, hogy itt is 10% borravalót illik-e hagyni, de mivel ez egy közepesnél jobb étteremben eltöltött vacsora árát képezte így megfeleztem. kommentben várom, hogy amúgy mi a protokoll?

végül kaptunk még két könyvet és egy doboz kézzel készült bonbont is ajándékba, nehogy már üres kézzel távozzunk és a háziasszony személyesen köszönt el tőlünk. végeredményben az első gasztrokulturális élményem erősen pozitív, azt hiszem felveszem a hobbijaim közé.

 

Inter Scaldes

Michelin: 2 **
Gault Millau: 19,5

ps. egy kifinomultabb kritika

komment

Címkék: hollandia termékbemutató sorozat napi ajánlat dr.agy újra rendel közérdekű információ zsurme pizzafutar


A bejegyzés trackback címe:

https://agymax.blog.hu/api/trackback/id/tr122596431

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása